PLA D'ACCIÓ

2. Diversificació econòmica i impuls a l'emprenedoria

Aquesta línia estratègica se centra en l'activitat terciària basada en el sector del comerç i els negocis locals: millorar la competitivitat empresarial d'uns dels sectors econòmics, imprescindibles per garantir serveis i oportunitats laborals a les Garrigues Altes, per tal de reforçar-los i fer-los més atractius, viables i competitius en el mercat econòmic actual. En tots els sectors identificats, s'ha detectat una pèrdua de capacitats o una manca d'estratègia que els resta competitivitat i, per tant, capacitat de negoci.


En el cas del comerç, és un sector en perill en molts municipis petits i certament, estancat, en els municipis més grans. De fet, no es considera el comerç només com un sector empresarial, sinó també com un servei a les persones.


El sector del turisme està mancat de suficient teixit empresarial, hi ha una greu mancança d'oferta d'allotjament i d'empreses de serveis complementaris per poder estructurar una sòlida oferta turística com a destinació d'oleoturisme.


D'altra banda, en els últims anys s'han detectat les possibles oportunitats del sector de l'economia digital gràcies al teletreball i al sector freelance, una nova manera de crear riquesa que afavoreix l'entorn rural i en frena el despoblament.


I tenint en compte, que la majoria del teixit empresarial de la zona es basa en negocis amb estructura familiar i impulsats per petits empresaris, cal donar suport a l'emprenedoria com a base de l'ocupació a les Garrigues Altes.



Objectius específics:


2.1. PROPORCIONAR SUPORT AL COMERÇ, A LA RESTAURACIÓ I ALS NEGOCIS LOCALS

2.2. FOMENTAR L’ACTIVITAT TURÍSTICA COM A OPORTUNITAT

2.3. PROMOURE L'ECONOMIA DIGITAL

2.4. SUPORT A L'EMPRENEDORIA



Programes inclosos en aquesta línia:


2.1.1 Programa d'activació del comerç local.

2.1.1.1 Radiografia de comerços i empreses de serveis.

2.1.1.2 Associació de comerciants Garrigues Altes.

2.1.1.3 Campanya de promoció del comerç local.


2.1.2 Programa per incentivar el sector de la restauració.

2.1.2.1 Espais potencials per a la restauració.

2.1.2.2 Restaurants Verge Extra.

2.1.2.3 Campanya de promoció de la restauració local.


2.2.1 Programa per la creació d'infraestructura turística.

2.2.1.1 Xarxa d'espais d'informació turística.

2.2.1.2 Allotjaments turístics.

2.2.1.3 Senyalització turística conjunta.

2.2.1.4 Actius patrimonials, culturals i naturals.


2.2.2 Programa per la promoció del turisme.

2.2.2.1 Creació i dinamització de productes oleoturístics.

2.2.2.2 Turisme regeneratiu.


2.3.1 Programa de creació d'infraestructura per l'emprenedoria digital.

2.3.1.1. Espais de coworking.


2.3.2 Programa de captació de talent digital.

2.3.2.1 Coworkation.

2.3.2.2 Servei d'acollida i acompanyament a teletreballadors.


2.4.1 Programa de detecció d'espais per l'emprenedoria.

2.4.1.1 Cens de locals per a negocis.


2.4.2 Programa de serveis a l'emprenedoria.

2.4.2.1 Servei de suport a l'emprenedoria.

2.4.2.2 Borsa de treball de les Garrigues Altes.

FOTO:  Apostar per l'oleoturisme com a motor de canvi, © Adrià Martí.




Share by: